STAD AAN ’T HARINGVLIET

Voorzang 4 augustus

v.m. Psalm 34: 2

Avonddienst D.V. 4 augustus

In de avonddienst van deze zondag zijn we van harte welkom in de Hervormde kerk van Den Bommel. De dienst begint om 18.00 uur.

Kinderoppas

28 juli

Marit en Emiel Strijdhorst

4 augustus

Conny Koningswoud en Michelle Hartman

Diaconale collecte augustus

De diaconale collecte in de maand augustus is bestemd voor het steunfonds van de Gereformeerde Bond. De gelden die zij hiervoor ontvangen, besteden ze aan kerkelijke gemeenten in het land, opdat door de verkondiging van het Woord de gemeenten gebouwd worden. Vanaf de oprichting van de Bond heeft men zich ingezet voor het stichten en instandhouden van predikantsplaatsen in verschillende delen van ons land.

Collecten

Eerste collecte: Kerk en Eredienst. Tweede collecte: Theologische universiteit in Apeldoorn/Steunfonds Gereformeerde bond. De bus bij de uitgang is voor het onderhoud van de gebouwen.

Verantwoording

Op bezoek ontving ouderling van der Bok ontving 5 x € 31,25 in de vorm van collectebonnen. Hiervoor is 4 x € 31,25 bestemd voor de kerk en 1 x 31,25 voor de Theologische Universiteit in Apeldoorn. Hartelijk dank!

Verkoop collectebonnen

Maandag 5 augustus kunt u collectebonnen kopen in de Ark tussen 18.30 uur en 19.30 uur.

Medeleven

We denken aan Mw. van der Welle-van Heemst, bij wie de gezondheidssituatie achteruit gaat. Zij verblijft nu nog in het ziekenhuis, maar wacht op een plaats in een hospice.

Mw. Maliepaard- Doornhein is opgenomen in Nieuw Rijsenburgh (Sperwer 271, 3245 VP Sommelsdijk, kamer 263) voor revalidatie, nadat zij haar arm/schouder brak bij een val. We wensen haar een voorspoedig herstel toe.

We leven mee met familie Molenaar (Vrouwtjesweg 90, 3243 AW). Er zijn ernstige zorgen om de gezondheid van Pieter.

De zieken in onze gemeente en allen die in liefde om hen heen staan, wensen we in de moeilijke en verdrietige omstandigheden troost en nabijheid van de Hemelse Vader toe: Dat de woorden uit Psalm 121 in onze gedachten en gebeden mogen zijn: “Ik sla mijn ogen op naar de bergen, vanwaar mijn hulp komen zal. Mijn hulp is van de Heere, Die hemel en aarde gemaakt heeft”.

Felicitatie

Op 3 augustus is het 12½  geleden dat Arjan en Joline van Gurp-van Wezel Vrouwtjesweg 49,3243 AW) zijn getrouwd. Namens de gemeente van harte gefeliciteerd met jullie koperen huwelijk. We wensen jullie, samen met jullie kinderen, voor nu en voor de toekomst de zegen van de Heere toe in jullie (huwelijks)leven.

Belijdeniscatechese

In de vakantietijd die nu is aangebroken, is er tijd voor ontspanning en reflectie.

We denken na over dingen die gebeurd zijn en over alles wat misschien nog wel kan en zal komen. Het kan ook een tijd zijn dat we nadenken over ons leven en hoe we in het geloof staan.

Het volgen van belijdenis catechisatie is een goede mogelijkheid om jezelf, samen met anderen, je hierin te verdiepen: “Wat is nu belangrijk in mijn leven, is God dat in al de omstandigheden van mijn leven, waar haal ik mijn hoop en troost vandaan, waar breng ik mijn dankbaarheid?

We hopen dat u of jij hierover wilt nadenken en bidden om wijsheid.

Voor informatie en aanmelden kunt u of jij contact opnemen met een van de ouderlingen. Dag en tijdstip van de avonden zal aan het begin van het seizoen in overleg worden vast gesteld.

Koffie drinken na de dienst

Zondagmorgen 28 juli is iedereen van harte welkom om na de dienst naar de Ark te komen om elkaar te ontmoeten en koffie/thee/fris te drinken.

Verschijnen Zaaier

De volgende Zaaier zal weer verschijnen in de week van 9 augustus.

Tenslotte

Een hartelijke groet en gezegende diensten toegewenst van uw en jullie kerkenraad